Monday, April 19, 2010

Niitä näitä - This and that


Avasimme kalastuskauden auringonpaisteessa ja kamalan kylmässä tuulessa eilen. Muu perhe virutteli siimoja vedessä ja poimi simpukankuoria ja vesikasveja, minä veistin oksista pari keittiöjuttua nukkekoteihin. Tänään vielä vähän noita viimeistelin hiomalla.

We opened the fishing season yesterday. It was sunny but really really cold and there was a strong wind blowing our noses red. The others fished shells and waterplants and I carved kitchen utensils for my dolls. Today I sanded these a bit.


Aava otti meistä kuvan. Näyttää vielä aika talviselta, vaikka lumen ja jään lähdettyä tuntuukin jo melkein kesältä.

Aava took our picture. It looks rather wintery still, even though it feels almost like summer with the snow and ice gone.


Otin pääsiäisenä mökiltä luumun oksia maljakkoon, kun iso oksa oli haljennut talven voimasta. Ne tekivät minulle kukat! Ihania tyyppejä.

I took some plum twigs from my parents cottage at Easter. A big branch had split under all the snow. I got some flowers and they look so lovely to me. Promise of spring.

3 comments:

Merja said...

No jopas on kivoja juttuja.

Linda said...

Ihania pikkuisia puutavaroita! :D

Johanna Järvenpää said...

Hienosti veistelty :)